4 tip til at vise dit arbejde på social media

Oprettet d. under Biosculptureblog

4 tip til at vise dit arbejde på social media

Uanset om du er klinikejer eller negletekniker og ønsker flere kunder, så handler det om at vise, ikke kun fortælle om. Du kan forklare detaljeret, hvorfor dine unikke stilarter er bedre end konkurrentens, men medmindre du har fantastiske billeder til at bakke det op, vil potentielle kunder lede efter beviset.


Især Facebook- og Instagram-brugere elsker at blive inspireret af den profil du opretter. Udført rigtigt, kan et enkelt billede af dit arbejde, føre nye kunder direkte til dig, så læs videre for vores fire tip til bedre sociale billeder. Vi bruger Bio Sculpture Gel negle som eksempler, men disse tip gælder for alt dit skønhedsarbejde.

Hold det enkelt

Centralt for mange indlæg vil være resultatet af billedbehandlingen, så sørg for, at din baggrund er indstillet til at understrege dette. For eksempel betyder et proppet eller rodet fotografi, at publikums opmærksomhed vil blive taget væk fra det fantastiske arbejde, du promoverer.

 

Det er let at gøre baggrunden enkel, bare undgå kraftige farver. Så hvis du inkluderer andre farver på billedet, skal du holde dig til neutrale nuancer. For eksempel kan en hvid marmorbordplade forbedre et farverigt sæt negle, og endda almindeligt gammelt printerpapir skaber en ren hvid baggrund, der lader dit arbejde skille sig ud.

 

Lad dine fotos være så naturlige som muligt

Dine kunder vil se, hvordan sådan en behandling vil se ud på en almindelig dag, så at finde en stilling, der virker naturlig, hjælper dig med at skille dig ud fra de typiske Instagram-indlæg.

De Instagram-indlæg, du opretter, skal ikke se tvungne ud. Det vil kun give en akavet stemning til billedet. Så sørg for, at fingrene altid er afslappede og neutrale for at få det mest ærlige look.

 


I løbet af sommeren har vi set mange gode kreative billeder med fejlfri manicure, fotograferet med fx. is, bær og kaffe, hvilket skaber en naturlig pose og gør farverne endnu mere levende

Vær kreativ med items på dit billede

Når du tilføjer en rekvisit til dit foto forbedrer det også oplevelsen. Hvis du f.eks. holder gellakflasken, så viser billedet ikke kun resultatet, men også produktet, så alle, der er inspireret af det specifikke look, kan henvise til den farve, de ønsker.

Hvis du vil tilføje lidt mere karakter til dine fotos, kan du lave et livsstils layout - et layout som er det samme hver gang - for at vise hvor luksuriøst et look, du skaber, og fremhæve farverne på billedet.

 

 

Hvis du f.eks. holder en klassisk sommer nude manicure op mod en mørk taske, får du en farvekontrast, der gør dine kunders negle endnu mere markante. Alternativt, hvis klienten har nogle smykker, skal du overveje, hvordan det vil supplere deres behandling. Elementer som forlovelsesringe kan tilføje ekstra gnist, mening og romantik til ethvert foto.

 

 

Promover din instaprofil

Når dine kunder er forelsket i deres nye manicure, vil de gerne dele det med alle de kender. Normalt betyder det posts på tværs af deres sociale mediekanaler, hvor deres forbindelser vil kunne se dit fineste arbejde.

For at udnytte det, skal du bede dem om at tagge dine sociale konti på deres indlæg, så alle ved, hvem de skal kreditere for det smukke arbejde. For at gøre det lettere for deres følgere at finde dig, efterlade kommentarer og lignende på manicure billederne, kan du endda få folk til at svare og bestille tid til deres næste sæt negle.

 

*****

PS:: Vi hjælper dig gerne med at promovere dit arbejde på vores Instagram-konto, biosculpturedk. Vi elsker at præsentere teknikernes arbejde og design, så sørg for at tagge @Biosculpturedk og #biosculpturedk for at få en chance for at få dine indlæg på vores side.


Ingen kommentar(er)
Skriv din kommentar